Angstige patiënten


Meer informatie voor angstige patiënten.

Bij Tandartspraktijk Westerhof geven wij extra aandacht aan angstige patiënten of mensen die anderzijds moeite hebben met de stap naar de tandarts.

De Lieve Tandarts

Met Tandartspraktijk Westerhof zijn wij aangesloten bij het platform De Lieve Tandarts. Dit betekent dat we de tijd neem voor angstige patiënten of mensen die zich schamen voor hun gebit. Tajana: “Ik maak alles bespreekbaar en bepaal samen met de patiënt het behandelplan.”

Meer weten over De Lieve Tandarts? Wij verwijzen u graag door naar de website www.delievetandarts.nl.

Begrip tonen

De mentaliteit van Tajana gaat verder dan alleen de perfecte oplossing voor ieder gebitsprobleem. "Naast denken in mogelijkheden vind ik begrip tonen misschien nog wel één van onze belangrijkste pijlers van de praktijk. Ik vind het belangrijk dat mensen met angst voor de tandarts, schaamte en financieel minder toereikende middelen ook met een comfortabel gevoel plaatsnemen in onze stoel."

Tandarts Tajana Westerhof

Tajana haar vriendelijke en persoonlijke houding zorgt ervoor dat patiënten zich snel op hun gemak voelen. “Helaas heerst er bij heel wat mensen schaamte als het gaat over de staat van het gebit, of angst voor de tandarts. Als ik merk dat er meer aan de hand is dan alleen de klacht aan het gebit dan vraag ik vaak door.

Zo ontmoet ik patiënten met gebitsklachten die vanwege persoonlijke problemen eigenlijk niet durven te komen. Zonder oordeel luister ik als ze hun ei bij mij kwijt willen. Achter gebitsproblemen zit vaak meer dan alleen goed poetsen. Mijn behandelplan probeer ik zo duidelijk mogelijk uit te leggen door bijvoorbeeld iets uit te tekenen. Zo weet je precies hoe ik te werk wil gaan wat vaak het gevoel van angst minder sterk maakt. Ik merk dat mijn manier van werken wordt gewaardeerd en dat geeft mij én mijn patiënten een goed gevoel.”

Fijne en huiselijke inrichting

In dit geheel zijn wij blij met het monumentale en authentieke pand in de pittoreske Dorpstraat. Het beschermd gemeentelijk monument werd in 1892 gebouwd en hebben we voor de opening flink in de stijgers gezet. Zoals toentertijd veel aandacht uitging naar de voorgevel springt de buitenkant er nog altijd uit. Aan de binnenkant hebben we de wacht- en behandelkamers stijlvol ingericht, wat een huiselijk, gezellig en vertrouwd gevoel opbrengt.

Fijne en huiselijke inrichting

Sander: "We hebben de praktijk er zo op ingericht een vertrouwd en huiselijk gevoel op te roepen bij de patiënt. Samen met de specialismen van onze tandarts en mondhygiënist willen we er op alle mogelijke manieren zijn voor mensen met angst voor de tandarts, schaamte en bij specifieke gebitsproblemen."

Gastvrije ontvangst

Sander: “Ik ga voor niets minder dan een gastvrij ontvangst.” Met jarenlange ervaring als gastheer in de horeca gaat hij graag het gesprek aan en zorgt voor een fijne sfeer van binnenkomst tot vertrek.

Vragen?

Heeft u vragen over behandelingen of kunnen wij u op een andere manier geruststellen over een aankomend bezoek? Bel of mail ons dan staan wij u graag verder te woord.

Wilt u zich graag aanmelden als nieuwe klant? Schrijf u dan nu in via het online inschrijfformulier: